Otokar Levaj: Sa 74 idem opet u školu, stariji sam od učitelja

928

otokar levajVjenčao sam se za srednjoškolsku ljubav i to mi je treći brak. Nastavniku engleskog mogao bih biti otac. Čak smo dobili i predsjednika koji nas podsjeća na stari kraj, i to iz vremena prije Domovinskog rata.

Na život ovdje privikao sam se bez problema. Dan počinje, rekao sam, školom, pa ručak, druženje s prijateljima, susjedima, odlascima na plažu, kuglanje (doduše samo dva puta) i tenis, naravno za početnike.

Navečer u kazalište jednom mjesečno, pa tu i tamo kino, poneki koncert ili kod kuće TV. Nije ni čudo da sam se bez problema prilagodio ovom ‘mukotrpnom’ umirovljeničkom životu.

Čak smo dobili i predsjednika koji nas podsjeća na stari kraj, i to iz vremena prije Domovinskog rata. Pobjedom Trumpa ovdje se o politici počelo na javnim mjestima raspravljati poluglasno i obazirući se oko sebe, izbjegavajući prezimena glavnih političkih aktera da ne bismo uvrijedili nekog ‘supportera’.

otokar levaj1

Otokar i umirovljena medicinska radnica Dunja puno putuju i žive aktivno. Nedavno su putovali na Karibe i posjetili kockarnice u Las Vegasu

Mladima ne bih savjetovao ništa, jer ja nemam na to nikakvo pravo i mladi me s razlogom ne bi ni poslušali. Što se mene tiče, mene ni dizalicom ne biste maknuli iz zagrebačke Babonićeve kad sam imao 15. Kad smo kod toga, Dunja i ja zaista dosta putujemo, pa ćemo i u Europu brodom preko Atlantika, Španjolske, Francuske i Italije, pa avionom do Praga kod mojeg prijatelja, glumca Slobodana Milovanovića i supruge mu, pa do Zagreba i konačno Omiša.

Do sada smo dva puta krstarili Karibima i oko Kube. Reći ću samo da boravak na kruzeru, što se tiče hrane i kulturne ponude, nadmašuje sve što sam u svojih prvih 74 godine doživio.

otokar levaj2

Svaki dan diže utege, kugla, pliva ili igra tenis

Što se glume u domaji tiče, prilično sam aktivan. U 2014. sam igrao u dvije nacionalne kazališne kuće, HNK Split i Varaždin.
Nisam mirovao ni na TV, pa sam tako snimio dvije sezone ‘Crno-bijelog svijeta’ kao deda Rudi, a u pripremi je treća sezona.

Što se tiče moje matične kuće, Komedije, tu je stvar dosta čupava. Rastali smo se ružno, bez pozdrava, kao uostalom i neki drugi umirovljenici prije mene. U legendarnoj predstavi Kerempuha “Dobro došli u plavi pakao” publika, mahom navijači Dinama su odlično primili moje tumačenje starog Bluboja, iako sam javno izjavio da sam navijač Hajduka. To je normalno jer sam po ocu Splićanin i jer mi je očev brat Antun Levaj igrao u prvoj momčadi Hajduka 1911. Manje je poznato da mi je zagrebački djed, mamin tata, jedan od prvih hrvatskih fotografa Otokar, po kome sam dobio ime Rechnitzer.

otokar levaj3

Sa suprugom Dunjom nakon svadbe vozio se u limuzini

No vratimo se u Ameriku, i to u kuhinju, gdje se kuha sva do sada izmišljena hrana, pa tako i hrvatska. Moja Dunja i ja redovito odlazimo do Marka u Sant Petersburg gdje se može nabaviti sva moguća hrana iz ‘regiona’ od ćevapa, odojka, kiselog zelja i sudžuka te svega, baš svega što ti srce poželi.

Od američke spize sam prigrlio ribu, jer je prodaju očišćenu, pogotovo ovdje u Bradentonu, koji je i ribarsko mjesto. Posebno sam zavolio grooper na žaru. To je u stvari škarpina i zaista je rade majstorski. Prijatelje koji nam dođu u goste često častimo sarmom ili finim fažolom ili naprosto pršutom i sirom. Dakle, ako je istina da ljubav prolazi kroz želudac, domovina je uvijek s nama. piše i video